+38 097 399 09 03

sales@denor-service.com.ua

Львів

вул. Єрошенка 28

Blog

Гідравлічні візки (Рокли)

Гідравлічні візки (Рокли)

Гідрвлічний візок (синоніми: рокла, рохля) – пристрій, що служить для переміщення вантажів, переважно на піддонах (палетах). Одним з основних вузлів візка є гідравлічний домкрат, який за допомогою тяг і важелів піднімає і опускає вила візка.

Трохи історії:

Практично 95 % працівників складу використовують декілька поширених варіантів назви складського гідравлічного візка.

Варіанти: (Візок  для складу, Рохля, Рохла, Рокла, Роклы). Це прізвисько гідравлічний візок отримав в 60-ті роки після початку імпортування в СРСР обладнання для опрацювання вантажів на палетах (піддонах) фінської компанії Rocla. Можна з впевненістю сказати, що протягом десятиліть гідравлічні візки Rocla RH-25 були кращими в своєму класі.

Поряд з фінською складською технікою фірми Рокла, більш масово і в більшому обсязі закуповувалась складська техніка болгарських виробників. Моделі гідравлічних візків представлені такими відомими марками як КТ-20Н і КТ-25Н – виробник «складської техніки»           (м. Горна Оряховица), візки гідравлічні «Vagrianka» (м Лавлікені), V-2000 і V3000 «Jantra», візок гідравлічний «Simetro» заводу (м. Велико Тирново). Популярність и масовість застосування болгарської техніки обумовлена кількома  аспектами.  В період СРСР Болгарія була ближче для радянської людини, ніж Фінляндія, справа тут не в географічному розташуванні. Відповідно, братський народ виробляв техніку по задовільній ціні. Зворотний бік – це втрата якості і брали кількістю. Що стосується складської технікі фірми Rocla, ситуація прямо протилежна. Техніка дорога, якісна і, що важливо, дуже надійна. Поряд із зовнішніми постачальниками складського обладнання були і внутрішні виробники.

Не можемо сказати про якість продукції, що випускається в СРСР, але зіткнувшись з продукцією, що випускалася в 90-х, це відсутність якості та нездатність до експлуатації після поставки із заводу виробника.

У період перебудови і зняття залізної завіси в Україні, з’явився великий вибір країн постачальників складської техніки і устаткування. Найбільш відомі і популярні виробники:

PFAFF Silberblau (Німеччина), LEMA (Польща), NOBLELift (Китай), «Royal Forklift» (Китай), «Jungheinrich» (Німеччина), «Pramac Lifter» (Італія), «Toyota»(Японія), ТСМ (Японія), Nissan (Японія), Hangcha (Китай), Komatsu (Японія), Linde (Німеччина), Still (Німеччина), OM Pimespo (Італія),

OMG (Італія),  Bolzoni-Auramo (Італія), і багато інших. Список виробників постійно збільшується.

Призначення

У наш час гідравлічні візки застосовуються скрізь, де необхідно швидко і легко зробити розвантаження або завантаження товару, чи то невеликий магазин або великий супермаркет, маленький склад або величезний складський комплекс. Основна перевага гідравлічних візків – простота в експлуатації, Не потрібно спеціальних навичок при роботі з ними.

Використання гідравлічних візків при вантажно-розвантажувальних роботах дозволяє значно підвищити продуктивність праці, а також суттєво полегшує процес розвантаження чи завантаження, зменшуючи при цьому фізичне навантаження працівників.

Найбільш популярна модель – візок, призначений для транспортування європіддонів, оскільки велика частина вантажів упаковується саме на тарі такого типу. Зовнішня габаритна ширина вил – 520 … 540 мм, щоб вила помістились між несучими брусами європіддона. Існують візки і під американські стандарти піддонів, вони ж азіатські. У них дещо більша зовнішня відстань між вилами: 670 мм, або 2 фути.

Висота опущених вил зазвичай – 85 … 95 мм (визначається внутрішньою висотою стандартного піддону), а висота підйому піддону над підлогою при його транспортуванні – 190 … 200 мм. Існують візки з висотою вил над підлогою в опущеному стані приблизно 60 … 70 мм і навіть 40 мм. Їх застосовують набагато рідше – для так званих низькопрофільних піддонів, оскільки вартують ці механізми дорожче, а зменшений діаметр роликів ускладнює їх експлуатацію на складі.

По довжині ручні візки для роботи з одним піддоном виробляють зазвичай в трьох модифікаціях: для роботи з піддоном «поперек» (це може знадобитися, якщо завантаження ведуть в обмеженому просторі, наприклад в кузові автомобіля або в вагоні) – їх довжина 800 … 850 мм; проміжна модифікація довжиною 1000 … 1050 мм і стандартний варіант довжиною 1120 … 1200 мм для роботи з піддоном «уздовж». Проводять також візки довжиною 1500 … 1800 мм для роботи зі збільшеними піддонами і для роботи з двома піддонами одночасно (довжиною до 2400 мм), хоча такі моделі застосовують рідко.

Крім довжини вил існують ще важливі характеристики – це вантажопідйомність і число качань ручки, необхідних для відриву піддону від землі. Стандартна вантажопідйомність (в / п) 2000 … 2500 кг, хоча є і моделі в / п 3000 кг. Стандартне число качань ручки (для підйому вантажу) на всіх моделях приблизно однаково – 10 … 12, але є і моделі з так званим «квік-ліфтом» – прискореним підйомом вантажів невеликої маси (4 … 6 качань).

Можливі технічні відмінності в конструкціях гідравліки або тягової ручки зазвичай не мають великого значення для експлуатації.

 Потрібно тільки, щоб ці вузли були зроблені добротно. З точки зору експлуатації кут повороту ручки (180 °, 190 ° або 200 °) теж не дає ніяких особливих переваг при роботі з цією технікою. Більш важливим є такий елемент, як колеса. Для підлог хорошої якості рекомендується використовувати поліуретанові або гумові колеса – вони безшумні. Для підлог поганої якості краще застосовувати нейлонові колеса: вони більш жорсткі і вимагають меншого зусилля при рушанні з місця.

По конструкції роликів під вилами моделі бувають з одним або двома задніми роликами – так званим двоколісним блоком (тандемом). Моделі з одним роликом більш придатні для експлуатації на хороших підлогах (на поганих краще використовувати тандем), а крім того, вони дозволяють легко брати стандартним візком піддон поперек, оскільки довжина вил така, що одиночний ролик проходить обидві підсилюючі піддон дошки, тоді як тандемний блок зазвичай одним з коліщаток залишається на цій дошці, і часто при підйомі піддону він пошкоджується.

Тому, якщо ви маєте намір час від часу працювати з піддонами «поперек», краще використовувати моделі з одним заднім роликом. Для постійної роботи з піддонами в різних положеннях ми рекомендували б застосовувати і короткі візки (для роботи «поперек»), і довгі (для роботи «уздовж»).

Технічні характеристики

На українському ринку представлено широкий модельний ряд гідравлічних візків як відомих світових брендів так і інших менш відомих виробників. Крім фірми-виробника, гідравлічні візки відрізняються технічними характеристиками – вантажопідйомністю, довжиною і шириною вил, матеріалом коліс, матеріалом і кількістю вилкових роликів. Найбільш часто використовують візки для стандартних палет вантажопідйомністю 2-2,5 тони і завдовжки вил 1150 мм , проте в обмеженому просторі (наприклад, при роботі всередині фури) зручніше працювати коротким візком з довжиною вил 800 мм, а для перевезення довгих палет і вантажів або переміщення двох палет одночасно можна використовувати подовжені візки з довжиною вил 1500, 1800 або 2000 мм. Для важких вантажів застосовуються візки вантажопідйомністю 3 та 5 тон. Набагато рідше використовуються гідравлічні візки з швидким підйомом – вони ідеальні для неважких (до 300 кг) вантажів і піднімають вантаж до верхнього положення всього за 4-5 качків ручки; низькопрофільні візки – для вантажів і палет з малою висотою просвіту; візки з вилами трикутного перетину – для переміщення валів, рулонів і інших вантажів циліндричної форми; високопідйомні або ножиці візки – використовуються для транспортування і підйому вантажу на висоту до 80 см, а коли необхідно знати вагу переміщуваного вантажу, застосовують візки з вбудованими вагами.

При виборі гідравлічного візка необхідно враховувати якість покриття, на якому візок буде використовуватися. Від цього залежить, з якого матеріалу повинні бути кермові колеса і вилочні ролики, а також кількість навантажувачів роликів. Найбільш поширені візки з поліуретановими роликами і поліуретановими колесами. Поліуретан довговічний і підходить для будь-якого покриття. Як варіант, колеса можуть бути гумовими.

 Візки з гумовими колесами мають більш м’який хід і так само підходять для будь-якого покриття. Візки з колесами і роликами з поліаміду (він же нейлон) найлегше переміщати, особливо з важким вантажем, але такі візки більш галасливі, тому застосовувати їх краще на достатньо хорошому покритті без стиків (наливні підлоги, лінолеум, рівний асфальт і т. д.) .

Існують візки з одинарними (сингл) і з парними (тандем) роликами. Візки з одинарними роликами можна використовувати тільки на рівних поверхнях без порогів і вибоїн, в той час як візки з парними роликами, без проблем переїжджають невеликі перешкоди і мають кращу прохідність, тому споживачі купують в основному візки з парними роликами.

Переваги гідравлічних візків

В ряду сучасних вантажно-розвантажувальних механізмів гідравлічний ручний візок (візок рокла) – безперечний лідер за популярністю. Природний результат сукупності багатьох достоїнств: чи знайдеться де-небудь нині склад, взагалі позбавлений подібної техніки.

По-перше, помірна ціна.

По-друге, порівняно малі габарити, а як результат – підвищена маневреність, що дає можливість експлуатувати гідравлічний візок в умовах «вузьких місць», наприклад – коридорах, кузовах транспортних засобів або в залізничних вагонах.

 По-третє, виконання, завдяки гідравліці, операцій завантаження (розвантаження) не потребує значних фізичних зусиль, що допускає експлуатацію навіть жінкою. Для ручного візка не потрібне паливо, що сьогодні особливо актуально. Нарешті, завдяки простоті пристрою, гідравлічний ручний візок не вимагає від працівників спеціальної кваліфікації.

Завдяки надійній, невибагливій конструкції, гідравлічний ручний візок з успіхом використовується як в приміщенні, так і на відкритому повітрі. Фактор обмеження – температура експлуатації не повинна бути нижче обумовленої паспортом (-35ºС, для окремих моделей – 15ºС). До числа типових характеристик візка відносяться габарити, довжина і висота підйому вил (підйомника), матеріал коліс, тип коліс ( «сингл» або «тандем»), а головне – вантажопідйомність (як правило, це 2000 – 3000 кг).

Широкий спектр представлених ринком моделей дає можливість вибору оптимальної в кожному конкретному випадку, наприклад, з укороченими вилами для роботи в ліфті, прийнятною основою для ширини проходів, відповідним типом і матеріалом коліс. Так, візок з колесами типу «сингл»

Взагалі покриття вимагає вибирати матеріал коліс наступним критеріям: в приміщеннях з вразливою поверхнею (кахель, лінолеум і т. п.) – поліуретанові колеса, з твердою підлогою – нейлонові колеса, а для цехових застосувань (в гарячому цеху) бажані металеві колеса. Попри те гідравлічний ручний візок може бути додатково обладнаний страхувальним клапаном перевантаження, що оберігає механізм від спроб підйому неприпустимих вантажів.

Сучасний гідравлічний ручний візок простий в обслуговуванні і практично безвідмовний. Профілактика головним чином полягає в строгому дотриманні правил експлуатації і періодичному змащуванні. Кожен рухомий вузол у більшості моделей обладнаний спеціальною прес-маслянкою (ніпелем) для зручності обслуговування. Оптимальний вибір візки для магазину, складу, підсобного приміщення – гарантія ефективності та рентабельності.

Купити роклу ви можете у нас, ми завжди тримаємо на складі асортимент гідравлічних візків та запчастин до них: колеса для рокли, ролики, колеса для візків

popup button

Залишіть ваш номер телефону, ми вам зателефонуємо